Agility

Op onze vereniging wordt ook zeer intensief aan Agilitygedaan. Men kan met Agility beginnen als de hond 1 jaar oud is. Voor grote rassen is het verstandig om te wachten tot de hond 18 maanden oud is. Er hoeft geen gehoorzaamheidsexamen te worden afgelegd om aan Agility te mogen deelnemen. Wel moet de hond bij de baas komen als hij wordt geroepen en mag hij niet uitvallen naar andere honden of naar de instructeur.

We beginnen met een A cursus. Daarin worden vooral de toestellen en combinaties van deze toestellen aangeleerd en wordt er een begin gemaakt met het aanleren van de slalom. Aan het eind van de cursus zijn alle honden in staat een eenvoudig parcours af te leggen.

In de B cursus worden de oefeningen moeilijker en wordt de laatste fase van de slalom aangeleerd. Ook worden er diverse technieken aangeleerd. Aan het einde van de B cursus zijn de honden en handlers in staat om een volledig parcours incl. de slalom af te leggen.

Na de B cursus kan men kiezen tussen de wedstrijdgroep of de C groep. In de wedstrijdgroep is men verplicht minimaal 3 wedstrijden per jaar te lopen. Als men voor de C groep kiest mag men uiteraard ook wedstrijden lopen maar is er geen verplichting. In beide groepen wordt op een hoog niveau getraind.

Terug naar cursusoverzicht